مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

مهروان نیوز

پایگاه تحلیلی- خبری مهروان نیوز

طرح آمادگی و مقابله با آلودگی نفتی دریایی از سوی شرکت مدیریت تولید برق نکا

هم اندیشی پیرامون مقابله با آلودگی نفتی دریایی

با هدف حفاظت از محیط زیست دریایی ارائه شد// طرح آمادگی و مقابله با آلودگی نفتی دریایی از سوی شرکت مدیریت تولید برق نکا

جلسه­ ای با هدف هم­ اندیشی، ایجاد هماهنگی و اتخاذ تدابیر لازم جهت افزایش آمادگی در مواجهه با حوادث و آلودگی دریایی، در شرکت مدیریت تولید برق نکا برگزار شد.

در این جلسه که نماینده بندر امیرآباد و کارشناسان محیط زیست شرکت­های همجوار ساحلی نیروگاه حضور داشتند، طرح ارائه شده این شرکت درباره « آمادگی و مقابله با آلودگی نفتی دریایی »، به تصویب رسید. 

توسعه روز افزون صنایع فراساحل، تردد زیاد شناورها، مجاورت با شرکت پایانه­های نفتی شمال و پهلوگیری کشتی­ها در لنگرگاه برای تخلیه مواد نفتی، پتانسیل بروز حوادث و آلودگی­های وسیع دریایی در این منطقه افزایش یافته است. لذا شرکت مدیریت تولید برق نکا که در کانون وقوع حوادث احتمالی قرار دارد، پس از انجام بررسی­ها و مطالعات لازم، با دو هدف زیر اقدام به تهیه و تدوین طرح حاضر نموده است.

1- ارتقاء سطح ایمنی و حفاظت از سواحل و محیط­زیست دریایی و تقلیل آثار مخرب آلاینده­های زیست محیطی، بویژه آلودگی نفتی شرکت­های ساحلی.


2- ایجاد ساختار عملیاتی پویا در نیروگاه، به منظور مقابله با آلودگی نفتی در آب­های منطقه با جلب مشارکت و پشتیبانی کلیه شرکت­های همجوار ساحلی و حصول اطمینان از آمادگی تشکیلاتی و تجهیزات آنها.

  لازم به ذکر است که این شرکت به عنوان مرکز مقابله با سوانح و آلودگی نفتی دریایی در منطقه انتخاب شده است.

منبع/سایت نیروگاه شهیدسلیمی نکا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد